Dit artikel beschrijft hoe je eenvoudig al je browser instellingen kunt meenemen naar je nieuwe computer. 


Bij de migratie naar het Cloud-Edge concept, leveren we nieuwe computers en maken we nieuwe gebruikers aan. Persoonlijke bestanden zoals die op je Bureaublad en Mijn Documenten worden door ons gemigreerd, maar browser-instellingen zoals Bookmarks (favorieten) of opgeslagen wachtwoorden niet. Vanwege veiligheidscontroles (zoals een controle per email en/of SMS) kunnen wij dat niet voor je doen, maar je kunt het wel zelf.


Stappen:

  1. Dit stappenplan werkt alleen voor Google Chrome. Wanneer je werkt in een andere browser zoals Internet Explorer, start dan eerst Google Chrome op en laat Chrome de instellingen van je oude browser overnemen als het daarom vraagt (hoe?).
  2. We zien vaak dat mensen al aangemeld zijn in Chrome via hun privé Gmail-account. Het is beter om dat niet te doen. Hieronder staat beschreven hoe je een Google-account kunt aanmaken op je bestaande (werk-)email adres. Wanneer je al aangemeld bent in Chrome via je privé account kun je beter eerst afmelden. Het is overigens mogelijk om met meerdere accounts gelijktijdig aan te melden als je dat toch per sé wilt.
  3. Start door je aan te melden in Chrome via het icoontje van een poppetje rechtsboven en daarna Synchronisatie inschakelen....
    Je krijgt dadelijk nog de gelegenheid om een account aan te maken.

  4. Kies Account maken:
  5. Kies Mijn Huidige e-mail adres gebruiken en maak een Google Account aan op je zakelijke email-adres. Er zal een email naar het zakelijke adres gestuurd worden om te controleren of het klopt.
    Het kan ook zijn dat ook een 06-nummer gevraagd wordt ter verificatie.
  6. Na aanmelden, kies Gegevens Koppelen


  7. Kies Inschakelen:

  8. Alle instellingen van Chrome worden nu ge-backupt in je Google-account.
    Wanneer je straks op je nieuwe pc weer in Chrome aanmeldt met je Google-account, zul je alle instellingen, inclusief opgeslagen wachtwoorden, terug krijgen.