De standaard-uitschakel opties zijn door ons verwijderd om 2 redenen:

  1. Je kunt de computer 's nachts beter aan laten staan zodat hij onderhoud kan (updates, en dergelijke)
  2. Om te voorkomen dat thuiswerkers per abuis hun computer op kantoor uitzetten (in de plaats van de computer thuis)


Hoe uitzetten of herstarten?


Op kantoor


Op kantoor, als je achter de pc zit:

  1. Meld je af in Windows:
    Selecteer de Start en kies aan de linkerkant van het Startmenu het pictogram Accounts(of de afbeelding) en selecteer Afmelden.

    Accountnaampictogram in Start

  2. Nadat je afgemeld bent, klik rechts onder op het Power-icoontje en kies Afsluiten of Opnieuw Opstarten:



Op afstand


Wanneer je vanuit thuis je kantoor-pc overgenomen hebt kun je de kantoor-pc op de volgende manier herstarten:

  1. Klim met de rechtermuisknop op het Windows Start icoontje
  2. Klik op Uitvoeren
  3. Type shutdown /r /t 0
  4. Klik of druk op ENTER